Keresés

Google

Hirdetés

Facekontroll

Székely Gergő blogja. 2007-ben fél év szingapúri kutatói ösztöndij dokumentálásávan indult. Azóta leginkább utazó blogként működik. Távol-Kelet, Közel-Kelet, Amerika, Európa... Néha kis IT, néha kis politika.

Translate

Kommentek

• Annamária Zólyominé Felner: Kedves Gr3g! Szeretnék érdeklődni még egy két dolog iránt. Ha lehetne felvehetnénk egymással a kap... (2017.09.12. 15:31) Szingapúr HowTo
  • lallalla: "baratsagtalan eghajlata ellenere nagyon jo hely!" végre valami biztató! csak kibírjuk azt a 2-3 é... (2012.06.01. 10:33) Fairbanks
  • KÁKÁVÉ: Nagyon helyénvaló dolgokat írtál. Azóta még rosszabb a helyzet, én már kaptam bilincset azért, mer... (2012.05.03. 20:35) Kerékbilincs maffia
  • Viola, a ló: Az állat neve hyrax www.google.hu/search?q=hyrax&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&... (2011.08.10. 14:40) Ein Gedi
  • Bölcs Bagoly: Pol Pot véreskezű zsarnok volt. Ezt lehet levonni a fentiekből. (2011.02.10. 15:51) Akna múzeum - Siem Reap

RSS válogatás

Az általam olvasott RSS-ek közül szemezgetek. Hozzáférhető Weblap formában, rss feed-ként.

Heti kedvencek

Innen olvasnak

Címkék

adminisztráció (27) alaszka (5) állatkert (5) amazonas (2) angkor (12) átverés (10) bangkok (6) bank (2) bce (3) bme (3) bogota (3) bolivia (5) buli (19) chile (3) cigányság (3) cigi (8) esélyegyenlőség (16) étkezés (32) fesztivál (10) floorball (5) globális felmelegedés (3) graffiti (4) háború (14) haifa (2) hegymászás (3) hong kong (9) huayna potosi (2) izrael (18) jeruzsálem (4) kambodzsa (15) katolikus (8) kiállítás (6) kina (13) kocka (13) kolumbia (4) komcsik (8) konferencia (2) közlekedés (29) kuala lumpur (7) lakás (17) la paz (4) linux (2) magyarország (17) majom (4) makaó (3) malajzia (13) média (10) megérkezés (20) microsoft (2) munka (7) művészet (9) múzeum (23) nemzeti park (26) népnevelés (68) nus (14) pénz (4) peru (10) rajz (2) rehovot (4) rizsa (26) rom (30) saigon (2) sentosa (3) singfest (3) sport (25) strand (9) sungei buloh (2) szavazás (8) szingapúr (66) szögliget (5) szolgalati kozlemeny (2) templom (25) tenger (7) természet (82) thaiföld (13) tioman (6) turista (139) ubuntu (2) usa (4) vallás (12) válság (4) vicc (21) video (61) vietnam (13) vitorlázás (2) weizmann (3) windows (4) zene (7) Címkefelhő

Tioman - búvárkodás a Paradicsomban

2007.10.13. 07:00 :: Gr3g

Az előző napi hosszú kirándulás és csúnya ivás után komoly dilemma volt, hogy a parti kunyhónk hűs ágyát válasszuk, vagy a recepciós tanácsát megfogadva béreljünk egy kis hajót, és menjünk el néhány közeli korallzátonyhoz. Végül a józan ész győzött, és mentünk búvárkodni.

Én egész nap éhséggel, hányingerrel, hőemelkedéssel, napszúrással illetve másnapossággal küzdöttem. Lehet, hogy nem kellett volna előző délután napkrém nélkül elaludni a trópusi nap alatt, illetve vacsorázni sem ártott volna a sok sör előtt... Mindegy, azért útnak eredtünk, és baromi jó napunk volt.

Kikötőben halászok készülődnek.

Kis halak ezerszám.

Már a hajón - Hieu és én.

Elhagyjuk Tiomant.

Első állomás, a Coral Island (Korall sziget). A sziklák mellett rengeteg korall és hal volt. Sajnos elég sok japán turistával is összefutottunk. A korallok mindenesetre nagyon szépek voltak: piros, kék, zöld, barna és sárga színekre határozottan emlékszem.

Második állomás, a fehér homokos strand. Legutóbb azt írtam, hogy Tioman keleti partja volt a legszebb strand, amin valaha voltam. Hát, nem sokáig birtokolta ezt a cimet, ez a partszakasz vitán felül átvette a vezetést.

Elég jó.

Ez volt a hajónk.

Fehér homok, kék tenger. Kell-e ennél több?

Egy sörcsap nem ártott volna. Bár én aznap nem éltem volna vele.

Kedvenc pozícióm.

Csoportkép: Ádám, Hieu, én.

Kagylók a tengerparton.

Kapitányunk tanácsát megfogadva nem szálltunk vissza a csónakba, hanem elúsztunk a tenger áramlását követve 2 öböllel arrébb, ahol a hajóval várt ránk. Mondta, hogy ha szerencsénk van, akkor kis cápát is látunk majd. Hát nam volt "szerencsénk". Az ott én volnék a vizben.

Úszom vissza a csónakhoz.

A mókamester kapitányunk kekszet szórt elém, így a sok hal odajött körém.

Negyedik állomás: Salang, Tioman legészakibb városa. Itt ebédeltünk. A kunyhók a fákon még nincsenek kész, de elég hangulatos lesz ha átadják.

Ez már az utolsó hely: Monkey Beach. Nevét onnan kapta, hogy ha nincs túl meleg, akkor a majmok lemennek a strandra, és ott hűsölnek meg fürdenek is. Sajna amikor ott voltunk, akkor kánikula volt, így ezt nem láttuk élőben. Emiatt még vissza kell mennem egyszer...

Mások is könnyűbúvárkodnak.

Netezni is lehetett volna.

Vagy quadozni.

De mi csak koktélt ittunk.

Helyi étkekből jól megvacsoráztunk.

Szép volt, na.

Sajnos a határon kiderült, hogy Malajziából Szingapúrba nem lehet behozni semmi alkoholt, így fizettettek velünk 30 dollár vámot a literes whiskey-ért, de még így is megérte. Ha előre tudom, akkor nem vettem volna meg. Összességében baromi jó volt ez a hosszú hétvége, és nem utolsó sorban mindennel együtt megúsztuk kevesebb, mint 20.000 Ft-ból (3 napra szállás, utazás, 4 napnyi kaja, pia, hajó bérlés...). Ha valaki itt van a környéken hosszabb ideig, akkor semmiképp ne hagyja ki!

2 komment

Címkék: video sport közlekedés malajzia természet turista étkezés tioman

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hayim · http://dare2dream.freeblog.hu 2007.10.15. 14:58:18

Jol nyomjatok!
Egyik jobaratom javasolta a blogodat, allati jo.
Erezzetek jol Magatokat, es legyen minel tobb szep es maradando elmenyetek!
Udv: Hayim (Melbourne)

janoadam 2007.10.19. 05:13:06

ezek az arcok tudnak élni:)
Ja én is ott voltam....:))