Keresés

Google

Hirdetés

Facekontroll

Székely Gergő blogja. 2007-ben fél év szingapúri kutatói ösztöndij dokumentálásávan indult. Azóta leginkább utazó blogként működik. Távol-Kelet, Közel-Kelet, Amerika, Európa... Néha kis IT, néha kis politika.

Translate

Kommentek

• Annamária Zólyominé Felner: Kedves Gr3g! Szeretnék érdeklődni még egy két dolog iránt. Ha lehetne felvehetnénk egymással a kap... (2017.09.12. 15:31) Szingapúr HowTo
  • lallalla: "baratsagtalan eghajlata ellenere nagyon jo hely!" végre valami biztató! csak kibírjuk azt a 2-3 é... (2012.06.01. 10:33) Fairbanks
  • KÁKÁVÉ: Nagyon helyénvaló dolgokat írtál. Azóta még rosszabb a helyzet, én már kaptam bilincset azért, mer... (2012.05.03. 20:35) Kerékbilincs maffia
  • Viola, a ló: Az állat neve hyrax www.google.hu/search?q=hyrax&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&... (2011.08.10. 14:40) Ein Gedi
  • Bölcs Bagoly: Pol Pot véreskezű zsarnok volt. Ezt lehet levonni a fentiekből. (2011.02.10. 15:51) Akna múzeum - Siem Reap

RSS válogatás

Az általam olvasott RSS-ek közül szemezgetek. Hozzáférhető Weblap formában, rss feed-ként.

Heti kedvencek

Innen olvasnak

Címkék

adminisztráció (27) alaszka (5) állatkert (5) amazonas (2) angkor (12) átverés (10) bangkok (6) bank (2) bce (3) bme (3) bogota (3) bolivia (5) buli (19) chile (3) cigányság (3) cigi (8) esélyegyenlőség (16) étkezés (32) fesztivál (10) floorball (5) globális felmelegedés (3) graffiti (4) háború (14) haifa (2) hegymászás (3) hong kong (9) huayna potosi (2) izrael (18) jeruzsálem (4) kambodzsa (15) katolikus (8) kiállítás (6) kina (13) kocka (13) kolumbia (4) komcsik (8) konferencia (2) közlekedés (29) kuala lumpur (7) lakás (17) la paz (4) linux (2) magyarország (17) majom (4) makaó (3) malajzia (13) média (10) megérkezés (20) microsoft (2) munka (7) művészet (9) múzeum (23) nemzeti park (26) népnevelés (68) nus (14) pénz (4) peru (10) rajz (2) rehovot (4) rizsa (26) rom (30) saigon (2) sentosa (3) singfest (3) sport (25) strand (9) sungei buloh (2) szavazás (8) szingapúr (66) szögliget (5) szolgalati kozlemeny (2) templom (25) tenger (7) természet (82) thaiföld (13) tioman (6) turista (139) ubuntu (2) usa (4) vallás (12) válság (4) vicc (21) video (61) vietnam (13) vitorlázás (2) weizmann (3) windows (4) zene (7) Címkefelhő

Triglav

2009.08.09. 14:03 :: Gr3g

Még június elején, idény előtt elmentünk páran megmászni Szlovénia nemzeti büszkeségét, a 2864 m magas Triglavot. Dél-Amerikában terveztünk jó sokat túrázni és hegyet mászni, így kapóra is jött ez a kis gyakorlás. Csak arra nem számítottunk, hogy kesztyű, hágóvas és jégcsákány alapfelszereltség kellett volna, hogy legyen.

Pénteken indultunk Pestről Andris bátyámmal és Tamás barátommal, majd Szombathelyen csatlakozott még hozzánk Bence és Péter. A képen Peti, én és Bence.

Szombathelyről Ausztrián keresztül mentünk a Triglav Nemzeti Parkba.

Dovje-ben kempingeztünk...

Mojstrana-ban vettünk ezt-azt.

A Triglav a Júlia-Alpokban található, a kis patak pedig a mész miatt ilyen fehér.

Macskák egy híd korlátján.

Tervünk az volt, hogy pénteken vacsora után hamar alszunk, aztán pedig hajnali 3-kor felkelünk és indulunk a hegyre.

Így elég időnk lesz, hogy a több, mint 2000 m szintkülönbséget meg tudjuk mászni 1 nap alatt. Este 8-ra terveztünk visszaérni a hegy lábához, hogy még egy vacsora után időben ágyba sátorba kerüljünk.

Másnap még a Bledi tavat akartuk megnézni, aztán indulás haza, hogy vasárnap estére mindenki a hétfőre tudjon készülni.

Hajnalban el is indultunk annak rendje és módja szerint. Ez az óriási karabiner a hegyekben megbúvó 2. világháborús partizánoknak állít emléket.

Voltak szép növények.

Meg állatok is.

Két útvonalon lehet felmenni a hegyre.

Az egyik egy meredek, sziklás út; mi ezen mentünk fel.

Lefelé a hosszabbik, völgyön át vezető úton jöttünk.

Ez még nem a Triglav, hanem kb félúton egy csúcs.

Hajnali 4-kor már kirándultunk, így 8-ra elég éhesek lettünk.

Az egyik kis sziklapárkányon álltunk meg enni. Sajnos még messze volt a hegy napos oldala, így elég hideg volt.

Onnan indultunk.

A Triglav a nevét a háromfejű szláv istenről kapta az alakja miatt.

Amikor ott jártunk, akkor a hó még nem olvadt el, így egész a hegy aljánál értek véget a gleccserek.

A hegy naptól takart oldalában elég hűvös volt június ellenére.

A hegy a szlovének nemzeti jelképe, valamint a címer és a zászló „címerhegye”.

Innen származik az aranyszarvú kecskebakról (Zlatorog) szóló legenda is, amely ma egy ismert sörmárka neve.

Első meghódítói Luka Korošec, Matija Kos, Štefan Rožič és Lovrenc Willomitzer voltak 1778-ban.

Az első nő, aki megmászta a hegyet a 20 éves Rozalija Škantar volt, 1870-ben.

Ez is mutatja, amit csak megerősteni tudok: a hegy megmászása elég komoly kihívást jelent.

Felfelé és lefelé is rengeteg síremlékkel, emléktáblával találkoztunk, ami mutatja veszélyességét.

1 nap alatt csak olyanok próbálják megmászni, akik jó kondícióban vannak, mert nagyon sokat kivesz az emberből a csúcs.

Mi csak azt nem értettük, hogy a rengeteg baleset és haláleset ellenére miért mehettünk fel anélkül, hogy erről bárki tudott volna.

Hegymászó felszerelésünk kimerült két mászó botban és a viszonylag korrekt bakancsainkban. Mindenki, akivel szembetalálkoztunk legalább egy jégcsákányt vitt magával.

Rengeteg a meredek sziklafal, ahol drótkötelekkel és kapaszkodókkal próbálják könnyíteni a mászók dolgát.

A hegy felénél értük el a hó határát.

Innentől nagyon furcsa időjárás volt. Ha sütött a nap, akkor nagyon meleg volt és vakított a hó; ha felhő takarta el az eget, akkor viszont egészen hideg lett másodpercek alatt.

Mindez májusban úgy, hogy egész tavasszal nagyon meleg volt, szóval a hó akár el is olvadhatott volna.

Nem véletlenül augusztus-szeptember az ideális mászó idő.

Andris ül a hegyen.

Sok helyen nekünk kellett kitaposni az ösvényt.

Végül a hó miatt kicsit késésben, de elértük a menedékházat a csúcstól kb 2 órányira.

Általában itt szoktak aludni a hegyet megmászók.

Itt jött még csak a legnehezebb rész.

Mindkét oldalon többszáz méter mély szakadék, középen pedig csak egy kifeszített drótkötél.

Végül csak felértünk a csúcsra, ami a hó miatt 2-3 méterrel magasabb volt.

Elég jól kifáradtunk, mire felértünk.

2864+2 méteren.

Lefelé Peti bakancsa még teljesen szétment, így kicsit lassabban tudtunk haladni a kelleténél. Végül este 10 körül értünk vissza a kocsikhoz, aztán bedőltünk az ágyba.

Én még megfürödtem a Bledi-tóban; a többieknek hideg volt.

Végül egy videó az útról.

2 komment

Címkék: video sport közlekedés természet strand turista étkezés nemzeti park

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Defterdár 2009.08.11. 20:32:20

Egy nap alatt? Állatok vagytok! :D

nagy mihály 2009.08.12. 21:18:01

Greg képzeld el, hogy Pisti, Atus, Balázs és Fruzsi l hete jöttek haza Szlovéniából és megmászták a Triglávot!!! Feltétlenül elolvastatom velük a blogodat. Én nem is gondoltam, hogy ilyen nehéz feljutni a csúcsra. Emléktúra volt, Buksival már jártak itt, talán ő is feljutott, legalábbis a menedékházig. És mi még Buksi diákkorában voltunk a Blohini tónál és a Blédi tónál, ahol ott a szigeten Buksi a templomban megkongatta a harangot, ez jelentett valamit, de nem emlékszem mit. És akkor mi a Vogelen lévő látcsővel csodáltuk szemben a Triglavot. Remélem olvasod a kommentjeimet. Üdvözlet Joli néni.