Keresés

Google

Hirdetés

Facekontroll

Székely Gergő blogja. 2007-ben fél év szingapúri kutatói ösztöndij dokumentálásávan indult. Azóta leginkább utazó blogként működik. Távol-Kelet, Közel-Kelet, Amerika, Európa... Néha kis IT, néha kis politika.

Translate

Kommentek

• Annamária Zólyominé Felner: Kedves Gr3g! Szeretnék érdeklődni még egy két dolog iránt. Ha lehetne felvehetnénk egymással a kap... (2017.09.12. 15:31) Szingapúr HowTo
  • lallalla: "baratsagtalan eghajlata ellenere nagyon jo hely!" végre valami biztató! csak kibírjuk azt a 2-3 é... (2012.06.01. 10:33) Fairbanks
  • KÁKÁVÉ: Nagyon helyénvaló dolgokat írtál. Azóta még rosszabb a helyzet, én már kaptam bilincset azért, mer... (2012.05.03. 20:35) Kerékbilincs maffia
  • Viola, a ló: Az állat neve hyrax www.google.hu/search?q=hyrax&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&... (2011.08.10. 14:40) Ein Gedi
  • Bölcs Bagoly: Pol Pot véreskezű zsarnok volt. Ezt lehet levonni a fentiekből. (2011.02.10. 15:51) Akna múzeum - Siem Reap

RSS válogatás

Az általam olvasott RSS-ek közül szemezgetek. Hozzáférhető Weblap formában, rss feed-ként.

Heti kedvencek

Innen olvasnak

Címkék

adminisztráció (27) alaszka (5) állatkert (5) amazonas (2) angkor (12) átverés (10) bangkok (6) bank (2) bce (3) bme (3) bogota (3) bolivia (5) buli (19) chile (3) cigányság (3) cigi (8) esélyegyenlőség (16) étkezés (32) fesztivál (10) floorball (5) globális felmelegedés (3) graffiti (4) háború (14) haifa (2) hegymászás (3) hong kong (9) huayna potosi (2) izrael (18) jeruzsálem (4) kambodzsa (15) katolikus (8) kiállítás (6) kina (13) kocka (13) kolumbia (4) komcsik (8) konferencia (2) közlekedés (29) kuala lumpur (7) lakás (17) la paz (4) linux (2) magyarország (17) majom (4) makaó (3) malajzia (13) média (10) megérkezés (20) microsoft (2) munka (7) művészet (9) múzeum (23) nemzeti park (26) népnevelés (68) nus (14) pénz (4) peru (10) rajz (2) rehovot (4) rizsa (26) rom (30) saigon (2) sentosa (3) singfest (3) sport (25) strand (9) sungei buloh (2) szavazás (8) szingapúr (66) szögliget (5) szolgalati kozlemeny (2) templom (25) tenger (7) természet (82) thaiföld (13) tioman (6) turista (139) ubuntu (2) usa (4) vallás (12) válság (4) vicc (21) video (61) vietnam (13) vitorlázás (2) weizmann (3) windows (4) zene (7) Címkefelhő

Huayna Potosí

2010.09.04. 11:41 :: Gr3g

A Huayna Potosí hegy Bolíviában találhazó, La Paztól 25 km-re északra. A jégborította csúcs az egyik legszebb és legismertebb hegy az országban. 6088 méter magas, és mi azt találtuk ki, hogy megmásszuk.

Először a német Rudolf Dienst és Adolf Schulze mászta meg 1919-ben.

Gyakran nevezik a legkönnyebben megmászható 6000-es csúcsnak a világon, mert La Pazhoz való közelsége miatt könnyen megy az akklimatizáció.

Mire ideértünk, már egy hete 3000 méter körüli magasságon voltunk, igy nyugodtan mehettünk a 6088 méteres csúcsra.

Mi egy 3 napos útra fizettünk be. Az első nap felértünk az alaptáborba és gyakoroltuk a gleccser mászást.

Jégcsákány, hágóvas, beülő, kötelek, jégkalapács, kamásli, 4 réteg ruha alul-felül.

Cuccot adnak a helyszinen is, de nálam volt teljes értékű siruha a 40 literes hátizsákomban, amivel a másfél hónapot lenyomtam Dél-Amerikában.

Fontos a kevés cucc!

Az alaptábor 5130 méter magasan volt.

A falakon lévő szövegek alapján főleg izraeliek, amerikaiak, ausztrálok járnak erre, de volt magyar "itt jártunk" is.

A magashegyi levegő nagyon sokat kivesz az emberből. Kivételesen fel se merült, hogy alkoholizáljunk.

Második nap kicsit sétáltunk a környéken...

...illetve falat másztunk

Vicces volt 5300 méter magasan jéghideg sziklafalat mászni.

Hamar elfáradtunk a ritka levegő és a kialvatlanság miatt. Ilyen magasan szinte semmit nem alszik az ember, és az se pihentet.

A csúcstámadás előtti éjjel alig aludtam pár órát, és 180-as pulzussal vert a szivem, a megszokott 40-50 helyett.

Jó hideg volt a hegyen...

Hajnali 2 körül indultunk, hogy pont napfelkeltére érjünk fel a csúcsra.

Igy is kellett a jégcsákány meg a hágóvas. Reggel viszont elkezd olvadni a hó, ami kicsit veszélyessé teszi a mászást.

6088 méter magasan.

A kilátás tényleg nagyon szép volt.

A csúcs előtt 2-300 méterrel felmerült, hogy menjünk-e tovább. Nehéz egy ilyen ponton objektiven felmérni, hogy érdemes-e tovább mászni. Mi aztán nem adtuk fel.

Mire visszaértünk az alaptáborba, már nagyon kész voltunk fizikálisan. A boliviai pálinka csak megtévesztés; eszünkbe se jutott inni.

A hegy nagyon szép, olcsón meg lehet mászni, az élmény pedig megfizethetetlen. Azért mindenki legyen tisztában a saját képességeivel, mert haltak már meg ezen a csúcson is.

2 komment

Címkék: sport hegymászás természet turista bolivia nemzeti park la paz huayna potosi

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagy mihály 2010.09.07. 21:56:40

Greg nagy vállalkozó vagy bátyáddal együtt. Meddig csinálod még ezt a hányatott életet? Nagy kaland az biztos, de mostmár nem tartassz ott, hogy eleget láttál a világból, jó lenne egy nyugodt, családi élet. Lesz ilyen? Meg tudsz állapodni, vagy folytatod a kalandozást? Cika.

nagy mihály 2010.09.09. 19:43:42

Gyönyörü felvételek, kalandozás, nagy vállalkozás volt Dél-Amerika. Boldog vagy hogy kibirtad, elmondhatod, hogy ott jártál. Olyan területeket ismertél meg, mint nem akárki. Nagyon izgalmas ez a blog.Kétszer is végignéztem, bevallom csodállak és tisztellek. Ölellek. Joli néni