Keresés

Google

Hirdetés

Facekontroll

Székely Gergő blogja. 2007-ben fél év szingapúri kutatói ösztöndij dokumentálásávan indult. Azóta leginkább utazó blogként működik. Távol-Kelet, Közel-Kelet, Amerika, Európa... Néha kis IT, néha kis politika.

Translate

Kommentek

  • Annamária Zólyominé Felner: Kedves Gr3g! Szeretnék érdeklődni még egy két dolog iránt. Ha lehetne felvehetnénk egymással a kap... (2017.09.12. 15:31) Szingapúr HowTo
  • lallalla: "baratsagtalan eghajlata ellenere nagyon jo hely!" végre valami biztató! csak kibírjuk azt a 2-3 é... (2012.06.01. 10:33) Fairbanks
  • KÁKÁVÉ: Nagyon helyénvaló dolgokat írtál. Azóta még rosszabb a helyzet, én már kaptam bilincset azért, mer... (2012.05.03. 20:35) Kerékbilincs maffia
  • Viola, a ló: Az állat neve hyrax www.google.hu/search?q=hyrax&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&... (2011.08.10. 14:40) Ein Gedi
  • Bölcs Bagoly: Pol Pot véreskezű zsarnok volt. Ezt lehet levonni a fentiekből. (2011.02.10. 15:51) Akna múzeum - Siem Reap

RSS válogatás

Az általam olvasott RSS-ek közül szemezgetek. Hozzáférhető Weblap formában, rss feed-ként.

Heti kedvencek

Innen olvasnak

Címkék

adminisztráció (27) alaszka (5) állatkert (5) amazonas (2) angkor (12) átverés (10) bangkok (6) bank (2) bce (3) bme (3) bogota (3) bolivia (5) buli (19) chile (3) cigányság (3) cigi (8) esélyegyenlőség (16) étkezés (32) fesztivál (10) floorball (5) globális felmelegedés (3) graffiti (4) háború (14) haifa (2) hegymászás (3) hong kong (9) huayna potosi (2) izrael (18) jeruzsálem (4) kambodzsa (15) katolikus (8) kiállítás (6) kina (13) kocka (13) kolumbia (4) komcsik (8) konferencia (2) közlekedés (29) kuala lumpur (7) lakás (17) la paz (4) linux (2) magyarország (17) majom (4) makaó (3) malajzia (13) média (10) megérkezés (20) microsoft (2) munka (7) művészet (9) múzeum (23) nemzeti park (26) népnevelés (68) nus (14) pénz (4) peru (10) rajz (2) rehovot (4) rizsa (26) rom (30) saigon (2) sentosa (3) singfest (3) sport (25) strand (9) sungei buloh (2) szavazás (8) szingapúr (66) szögliget (5) szolgalati kozlemeny (2) templom (25) tenger (7) természet (82) thaiföld (13) tioman (6) turista (139) ubuntu (2) usa (4) vallás (12) válság (4) vicc (21) video (61) vietnam (13) vitorlázás (2) weizmann (3) windows (4) zene (7) Címkefelhő

Összegzés

2008.02.03. 23:14 :: Gr3g

Ez is eljött. Végetért életem eddigi legmeghatározóbb féléve, két napja hazaértem délkelet-Ázsiából és már itthon élvezem a kellemes hideget. Végre nem azért húztam hosszú nadrágot, mert a munkahelyen előírták nekem, hanem mert rövidnadrágban megfagytam volna, és ez jó érzés. Tegnap reggelire kocsonyát ettem szalonnával, kolbásszal, szalámival és töpörtyűvel, ami még jobb. Hozzá olcsón ittam finom bort, ami pedig még sokkal de sokkal jobb.

A reptéren azért már kicsit kaptam a nagy magyar valóságból is. Épp a mozgólépcsőt kerestem Ferihegy 2-re megérkezve (ami nem volt), amikor is az ott dolgozó segédmunkások dohányfüstje megcsapta az orromat. Még mielőtt ezen hosszabban elgondolkozhattam volna, az egyik munkás egy hangos bélgáz eregetést ejtett meg, amit társai hangos röhögéssel és még hangosabb "aztakurvá"-kkal jutalmaztak. Jómunkásemberek üdvözlik az utasokat. Aztán a reptéri parkoló kapukezelője a pontosan adott apróra azt hazudta a szemembe, hogy hiányzik belőle 100 Ft. Nem lett volna értelmes jelenetet rendezni, így megmondtam neki, hogy örüljön a plusz 100 Forintjának, és eljöttem. Remélem nem csak ilyen élményekkel gazgadszom...

De vissza az előző félévre. Összességében egyáltalán nem bántam meg, hogy ezt a 6,5 hónapot ennyire távol töltöttem Magyarországtól. Rengeteg helyre eljutottam: 193 Ázsiában töltött napból 45 "nyaralással" telt Szingapúron kívül. Nagyon sokat változott a világképem (szerintem jó irányba), megismertem rengeteg értékes embert, és annyi tapasztalatot szereztem, hogy az már szinte sok is.

Nagyon szerencsésen megúsztam mindent. Utólag visszatekintve annyi helyen elcsúszhatott volna ez a félév, hogy belegondolni is rossz. Hogy csak egy példát említsek: fél évig nem volt biztosításom. Úgy jártam meg Malajziát, Kambodzsát, Thaiföldet, Vietnamot, Hong Kongot, Makaót, Shenzhent és persze úgy éltem Szingapúrban fél évet, hogy ha bármi történik velem, akkor csak magamra számíthatok. Ez a fajta bizonytalanság hosszú távon elég kényelmetlen tud lenni... És persze ott voltak még a kezdeti nehézségek, illetve az állandó kompromisszumok az anyagi lehetőségeim és vágyaim között.

Végül persze nagyon jó emlékekkel tértem haza, és mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy legalább egy félévet töltsön Magyarországtól távol. Nem kell persze ennyire durván belevágni az ismeretlenbe, elég Erasmussal Európa egy másik pontjára menni, vagy ami épp adódik. A végén pedig tessék visszajönni itt szerencsét próbálni!

Még Vietnámról lesz egy poszt (étkezés), utána pedig Andris bátyjámmal és Fruzsi barátnőmmel közösen átélt élményekről írok majd (Thaiföld, Kambodzsa, Szingapúr). Ha jól számolom, akkor az eddigi posztolási tempóban nagyjából májusig csak az előző félévemről fogok írni. A blogom hosszú távú sorsa még kérdéses, van néhány ötletem, de olvasói gondolatokat is szívesen látok (kommenteljetek, no).

Lelki állapotomhoz illő muzsika:


5 komment

Címkék: zene megérkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://facekontroll.blog.hu/api/trackback/id/tr73323886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imola 2008.07.02. 16:13:19

Szia Gergő!

Tavaly véletlenül akadtam az oldaladra de akkor még csak azt hiszem az okt. 23-ai részlet volt olvasható, és bevallom nem hagyott mély nyomot. Most viszont… wáo köszönöm az élményt! Nyár végén párommal Szingapúrba tervezünk költözni, ez adta az apropót a netes keresgéléshez is, többet találtam a blogoddal, mint reméltem. Borzasztó kíváncsiság bujkált bennem a környező országok milyenségét illetően, örülök neki, hogy szinte egykorú, itthoni szemszögből vizsgáló fiatal utazó kis képet ad, így előre. Tanácsnak sem utolsó néhány kommented, bár kutyát, a világ összes kincséért sem ennék! :
Remélem, még folytatod a történetírást, csaknem egy hete minden nap „utazgatom” veled pár órát! :)
Hova mész legközelebb…?! :)
Imola

Gr3g · facekontroll.blog.hu 2008.07.02. 22:19:18

Szia Imola!

Örülök, ha tetszik a blogom és ha segítettem. Annak viszont látatlanban nem örülök, hogy pároddal egy újabb fiatal család hagyja itt az országot, de sajnos hazudnék, ha azt mondanám, hogy meglep :( Én most egy darabig nem utazom sehova, így utazós bejegyzések csak Magyarországról lesznek (onnan viszont lesz több is). Jövőre tervezek lediplomázni meg valami normális munkát találni. Igyekszem itthon boldogulni, és bízom benne, hogy ez lehetséges. Sok sikert, Gergő

Imola 2008.07.04. 14:15:46

Szia Gergő!

Hmm, abban igazad van, hogy újabb ifjú pár, aki messze száll, de nagy bennem az elszántság. A párom egyébként amerikai, már így is csodálom, hogy közeledik a 3. itt töltött éve, bár tegyük hozzá, imádja Magyarországot! Végül is miért ne, Budapest, Traubi, Turó Rudi… van itt minden! 
Szerintem, ezt az elmenést, lehet úgy is gondolni, hogy pl. rengeteg olyan nyugat-európai ország, van, ahonnét tömegesen özönlenek el a fiatalok világot látni, és ez nem baj, jönnek, mennek, tapasztalnak, és amikor eljön a „gyökérverés” sarkalatos pillanata, többségében szépen mindenki hazamegy. Viszont, többlettel, vele marad a világ, és jobbá tudja tenni az otthonát is! Lehet, hogy idealizálok, de nem fogom fel tragikusan, csak a család elhagyás részét! Te magad írtad, a legmeghatározóbb utazási élenyeden vagy túl, hoztál az új szemléletből haza? (már a blogod is egy válasz)
Sok szerencsét a diploma utáni munkás léthez, szerintem lehetséges, nekem sikerült, csak nem elégít ki. 
Üdv,
Imola

Gr3g · facekontroll.blog.hu 2008.07.07. 00:52:41

Szia Imola!

Remélem, hogy neked van igazad, és tényleg visszajönnek azok a fiatalok, akik elmentek itthonról ilyen-olyan indokkal. Én szinte csak olyannal találkoztam, aki nem itthon akar letelepedni. Az biztos, hogy már most 100.000-es nagyságrendben vannak külföldön magyar fiatal értelmiségiek; csupa olyan ember, akinek itthon kéne azért dolgozni, hogy élhetőbb legyen ez az ország, mert ők képesek lennének hatni az itt végbemenő folyamatokra. Én most úgy látom, hogy nem ők fognak hazajönni, hanem még az a maradék normális kisebbség is el fog menni innen, mert kilátástalannak ítéli meg a helyzetét. Az ország sikerének a kulcsa az, hogy ezt a fiatal réteget haza tudja-e csábítani Magyarország. Remélem így lesz, mert én nem szeretnék elmenni.

Imola 2008.07.28. 10:12:30

Szia Gergő!

Hmmm... támadt egy ötletünk, szeretnénk megkérdezni, hogy benne lennél-e egy személyes találkozóban, valamelyik délután, szeretnénk megkérdezni az apró részletekről, hasznos dolgokról, lényegében a tapasztalataidról Szingapúr kapcsán.
Nekünk bármelyik nap jó lehet 6 körül, Deák Gödör vagy ami neked kényelmes...

barakonyi.imola@gmail.com (ezt állandóan olvasom)

Örülnénk, ha találkozhatnánk Veled!
Üdvözlettel,
Mike&Imola
süti beállítások módosítása