Keresés

Google

Hirdetés

Facekontroll

Székely Gergő blogja. 2007-ben fél év szingapúri kutatói ösztöndij dokumentálásávan indult. Azóta leginkább utazó blogként működik. Távol-Kelet, Közel-Kelet, Amerika, Európa... Néha kis IT, néha kis politika.

Translate

Kommentek

• Annamária Zólyominé Felner: Kedves Gr3g! Szeretnék érdeklődni még egy két dolog iránt. Ha lehetne felvehetnénk egymással a kap... (2017.09.12. 15:31) Szingapúr HowTo
  • lallalla: "baratsagtalan eghajlata ellenere nagyon jo hely!" végre valami biztató! csak kibírjuk azt a 2-3 é... (2012.06.01. 10:33) Fairbanks
  • KÁKÁVÉ: Nagyon helyénvaló dolgokat írtál. Azóta még rosszabb a helyzet, én már kaptam bilincset azért, mer... (2012.05.03. 20:35) Kerékbilincs maffia
  • Viola, a ló: Az állat neve hyrax www.google.hu/search?q=hyrax&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&... (2011.08.10. 14:40) Ein Gedi
  • Bölcs Bagoly: Pol Pot véreskezű zsarnok volt. Ezt lehet levonni a fentiekből. (2011.02.10. 15:51) Akna múzeum - Siem Reap

RSS válogatás

Az általam olvasott RSS-ek közül szemezgetek. Hozzáférhető Weblap formában, rss feed-ként.

Heti kedvencek

Innen olvasnak

Címkék

adminisztráció (27) alaszka (5) állatkert (5) amazonas (2) angkor (12) átverés (10) bangkok (6) bank (2) bce (3) bme (3) bogota (3) bolivia (5) buli (19) chile (3) cigányság (3) cigi (8) esélyegyenlőség (16) étkezés (32) fesztivál (10) floorball (5) globális felmelegedés (3) graffiti (4) háború (14) haifa (2) hegymászás (3) hong kong (9) huayna potosi (2) izrael (18) jeruzsálem (4) kambodzsa (15) katolikus (8) kiállítás (6) kina (13) kocka (13) kolumbia (4) komcsik (8) konferencia (2) közlekedés (29) kuala lumpur (7) lakás (17) la paz (4) linux (2) magyarország (17) majom (4) makaó (3) malajzia (13) média (10) megérkezés (20) microsoft (2) munka (7) művészet (9) múzeum (23) nemzeti park (26) népnevelés (68) nus (14) pénz (4) peru (10) rajz (2) rehovot (4) rizsa (26) rom (30) saigon (2) sentosa (3) singfest (3) sport (25) strand (9) sungei buloh (2) szavazás (8) szingapúr (66) szögliget (5) szolgalati kozlemeny (2) templom (25) tenger (7) természet (82) thaiföld (13) tioman (6) turista (139) ubuntu (2) usa (4) vallás (12) válság (4) vicc (21) video (61) vietnam (13) vitorlázás (2) weizmann (3) windows (4) zene (7) Címkefelhő

Megérkezés Tiomanra

2007.10.06. 12:00 :: Gr3g

Legutóbb ott hagytam abba a beszámolót a malajziai Tioman szigetre történő kirándulásomról, hogy megérkeztünk Ádámal és Hieu-val Mersingbe, ahonnan a kompunk indult. Következzen akkor most a hajó út és a megérkezés története. Ismét megjegyezném, hogy próbálom a saját és olvasóim dolgát is megkönnyíteni azzal, hogy nem egyben zúdítok a Nagyérdeműre 150 képet meg 20 videot, hanem inkább több részletben.

Malajzia muszlim ország. Ezzel szembesültünk többször az út során is. Például akkor,  amikor megtudtuk, hogy a boltok csökkentett nyitvatartással üzemelnek a Ramadan miatt, illetve ugyanezen okból a komp is ritkábban megy a szigetre. A legfájóbb pont azonban az volt, amikor Szingapúrt, a 800 Ft-os sör hazáját elhagyva átértünk Johor Bahruba, a maláj határvárosba, és próbáltunk a buszállomáson venni egy hideg sört. Hát nem sikerült. Az egész rohadt állomáson nem volt sör! Mersingben már elég idegesen néztük a boltok hűtőpultjait, ott se volt sör!

Kompra várva, sörre szomjazva.

Sok fehér turista volt a kompkikötőben. Gondoltuk, hogy ez túl jó üzletet jelent a helyieknek, csak lehet valahol alkoholt kapni a közelben, ahova a megfáradt fehérek elzarándokolhatnak. Heuréka! Az egyik közeli étteremben tartanak dobozos és üveges sör, így 300 Ft-ért vettünk is egy dobozos Tiger-t azzal a boldog tudattal, hogy a szigeten olcsó az alkohol.

Hát igen. A tudatmódosító szerek 2 hónapon keresztüli teljes megvonása után egy hideg sör a forró maláj nap alatt gyermeki mosolyt csalt az arcomra.

A komp út jól indult, sok szép kis szigetet láttunk a röpke 2 óra alatt, amíg Mersingből Tiomanra értünk. Itt van egy:

Na meg mégegy:

Három a magyar igazság:

A hajó utasai főleg fehérek voltak, csak 1-2 ázsiait láttunk. Elég igazságtalan az élet, hogy a világ szerencsésebb felén élők megtehetik, hogy főiskola után kihagynak egy évet, és elmennek világot látni. És meg is teszik.

Tioman előtt megálltunk egy másik szigeten is, ahol néhány japán szállt partra. Elég jónak ígérkezett hely:

Itt én is el tudnék tölteni pár napot.

Ez már Tioman.

A háttérben a kompkikötő. Este alacsony volt a vízállás.

Volt giccses naplemente is.

A szigetre érve gyorsan elfogoaltuk a szállásunkat az egyik legolcsóbb faluban. Nálunk nem volt homokos a tengerpart, cserébe viszont a 3 fős kunyhóért ventillátorral 55 RM-et fizettünk naponta, az kb 800 Ft-ot egy főre. Ez elég olcsó fehér mércével, de ott így is drága. Persze klíma, szebb szoba, homokos part, stb. felárért van. A szigeten lakók rájöttek, hogy nem érdemes kis trükkökkel lehúzni a fehéreket, ha mosolyognak és kedvesek, akkor boldogan hagyja ott a nyugati a normál ár többszörösét is. Így sajnos a szigeten az alkudozás szinte teljesen kihalt.

Vacsora: maláj pirított rizs meg grillezett kardhal. Kicsit odaégették, de azért baromi finom volt. Sajnos sört itt se mértek.

Azért kicsit tovább kellett mennünk egy "szórakozóhelyre". Kunyhó a tengerparton, halk zene, sör, beszélgető turisták. Nagyon kis családias volt a hangulat. Gondolataimba merülve iszom a hideg sört a meleg maláj éjszakában.

És kis videó a végére:

Mostanra ennyi, majd legközelebb a fent említett dzsungel túra részleteivel jelentkezem.

2 komment

Címkék: video közlekedés rizsa malajzia természet turista étkezés megérkezés tioman

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OroszJ 2007.12.20. 13:45:44

Hello!

Április első hetében akarunk egy bő hetet tölteni Tioman-on. Ti melyik faluban laktatok? Én Salangon néztem ki a Sayang Resortot.
Ha van még néhány kép valahol a neten szívesen megnézném.

Üdv.

Gr3g · facekontroll.blog.hu 2008.01.02. 16:44:16

Mi Ayer Batang Village-ben (ABC) laktunk. Utolsó nap voltam Salang Village-ben, nekem az is nagyon tetszett. Szerintem mondjuk nem érdemes 1 hetet ugyanott tölteni. Ha javasolhatom, akkor 2-3 napra menjetek át a keleti partjára a szigetnek. Az árak szerintem nagyjából ugyanazok mindenhol, de 1 hét ugyanott kicsit unalmas lesz.